Sfeer

Sfeer

dinsdag 19 april 2016

Geverfd houten kastje

Zoals jullie wel weten hou ik van alles dat met wonen te maken heeft. Regelmatig ben ik dan ook met een verfkwast in de weer. De ene keer om in ons huis de muren een andere kleur te geven en dan weer om een meubel op te knappen. Met dat laatste was ik de afgelopen weken in mijn weinige vrije tijd ook bezig en ik moet zeggen dat ik het goed gelukt vind.
Ik zag via via ergens een kastje dat er in de originele staat niet heel bijzonder uitzag maar ik dacht dat ik er wel iets van zou kunnen maken. Helaas ben ik in mijn enthousiasme vergeten om een foto te maken van het kastje in originele staat voordat ik aan de slag ging en kan ik alleen maar laten zien hoe het geworden is.

Ik ben begonnen met het minst leuke werkje, het schuren. Na het schuren heb ik het kastje met ammoniak ontvet. Omdat ik het kastje met kalkverf wilde verven heb ik er eerst een laag Corifondo opgesmeerd. Daarna een paar lagen kalkverf in de kleur Leem. Ter bescherming heb ik het kastje afgewerkt met een laag wasvernis. Alle gebruikte producten zijn van Carte Colori, mijn favoriete verfmerk.






Ik vind het een geslaagd project. Helaas kan ik niet alle meubels die ik opknap in mijn eigen huis plaatsen en daarom zet ik dit kastje in de verkoop. Zo kan iemand anders, die niet zo van verven en opknappen houdt, ervan genieten. Indien je interesse hebt dan kan je via een berichtje op dit blog of via FB/Messenger contact met me opnemen. 

De maten van het kastje zijn (LxHxD) 78,5x77x43cm.

Groet, Margo



1 opmerking: